Színes világban élünk.
A színek hatással vannak ránk, ahogy egy régi dal vagy illat emlékeket idéz fel, elszomorít vagy éppen jókedvre derít.
A Te weboldalad célja, hogy a látogatók kellemes környezetben igénybe vegyék a szolgáltatásokat, vásároljanak tőled, tehát a konverzió – pozitív hatást gyakorolj rájuk.

A különböző színekhez jelentést, értéket kapcsolunk. Vannak köztük hideg és meleg színek, és persze az egymáshoz való viszonyuk is meghatározó.
A fekete és fehér semleges színek. Míg a fehér inkább a tisztaság, egyszerűség jelképe, addig a fekete a sötétséget, halált, de ugyanakkor a luxust és az eleganciát is magában hordozza.
A sárga a kíváncsiság, vidámság, de az irigység jelképe is, a narancs a boldogságot, az erőt és az ifjúságot is szimbolizálja, vidám és játékos szín.
A pirossal jól kifejezhetjük a szerelmet, a szenvedélyt, a dinamizmust, de figyelemfelkeltésre és veszély jelzésére is használjuk. Óvatosan kell vele bánni, gyors reakciót vált ki, de ez negatív is lehet.
A zöld szín jelentése a pénz, a természet, gyógyítás, így az élet és a harmónia is.
Sok üzleti oldalon találkozhatunk a kékkel, ez a hatalmat, sikert és a megbízhatóságot hordozza magában.
A rózsaszín jól passzol a csajos weboldalakhoz, jelentése ártatlanság, gyengédség és fiatalság.
A barna földszín, termékenységet, melegséget és stabilitást sugároz. A természetes anyagokkal foglalkozó honlapok előszeretettel alkalmazzák.
De ne feledjük, ezek általános jelentések, melyeket az eltérő vallás, kultúra és társadalmi tényezők is befolyásolnak!

A jelentésen túl a színek kiválasztásánál lényeges, hogy jól ismerd a célcsoportod. Fiatalok vagy idősebbek, érdeklődés, viselkedés, szokások. Nyugdíjasoknak szóló informatív weboldalra nem tervezhetsz pink és fekete színkombinációt. (A stíluson túl gondolj az olvashatóságra is!)
A mai világban nehéz kitűnni a sok hasonló weboldal közül, mégis próbálj a konkurenciától eltérő, de ugyanakkor ízléses, a marketing céljaidnak megfelelő honlapot kialakítani.

Hogyan tedd ezt?
Válassz bátran egyedi színsémát, de tartsd szem előtt: a kevesebb néha több!
Weboldalad legyen átlátható, semiképp se túlzsúfolt.
Alkalmazd a megfelelő színeket a figyelemfelkeltésre, vezesd a látogatót végig a honlapodon a vásárlás gomb felé.
Használd következetesen a színeket, például az arculati elemeknél (logó, névjegykártya, stb.) és a honlapodon is, így az emberek rögtön felismernek a tömegben.

Ha szükséges, kérd szakértő segítségét, hiszen a weboldaladon használt színekkel üzenetet közvetítesz, hatást gyakorolsz az érzékekre és ez lehet a sikered (vagyis a konverziód) egyik kulcsa!

 

Ajánlatot kérek

 

 

Hogyan tudsz eladni jó színekkel a weboldalon?
Cimke:             

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.