A honlapok típusai – melyiket válaszd?



A honlapok típusai

Megfogalmazódott benned a gondolat:

– Igen, nekem kell egy weboldal!

Felkeresel egy dizájnert, egy webfejlesztőt, vagy egy ismerőst és erre ők visszakérdeznek:

– Rendben, de melyik?

Mielőtt eldöntöd, hogy szükséges-e neked az a weboldal, tisztázni kell magadban, hogy milyen célt fog szolgálni ez a vállalkozásodnak? Új ügyfeleket szeretnél? Fizetőképes, minőségi klienseket akarsz inkább? Be akarsz mutatkozni, mint adószakértő? Unod már egyenként elmondani a vállalkozóknak, hogy megint mi változott az új törvénymódosítással és ez mit is jelent a számukra? Vagy csak egyszerűen szeretnél bemutatkozni és online is elérhetővé válni a világ számára?

Mindegyik kiváló gondolat és ezt mind el is érheted a saját weboldaladdal!

Tehát, már tisztáztuk, hogy mi lesz a honlapod célja, így biztosan kizárhatunk pár típust. Például könyvelőként nem lesz szükséged webáruházra, hiszen ezeken különböző terméket tudsz árulni online. Ehhez nagyon hasonlít a sales page, ahol csak egy terméket vagy szolgáltatást értékesítesz, bemutatod annak előnyeit és tulajdonságait, ezzel meggyőzve a vásárlót, hogy rendelje meg, tegye kosárba.

Meg kell említenünk még a portfólió oldalakat is, amelyek jellemzője, hogy kevés szöveges tartalmat töltenek fel rájuk, inkább a sok és jó minőségű képek vagy videók jellemzik. Ezeket főleg fotósok, modellek, művészek használják. A webportálok pedig a napilapokhoz hasonlóak, naponta többször frissülő híreket, cikkeket olvashatsz ott különböző témákban.

Ami számodra és a céljaidnak megfelelő, az inkább egy bemutatkozó oldal, egy landoló oldal (landing page), vagy egy dinamikus weboldal.

Nézzük hát meg ezeket közelebbről is!

Bemutatkozó oldal

Kezdő vállalkozók esetében nagyon hasznos lehet ez a rövidebb, egy oldalas honlap. Ilyenkor még nem áll rendelkezésre sok tartalom, amit megoszthatna rajta, de már a legfontosabb információk, elérhetőségek és a tevékenység bemutatására kiválóan alkalmas.

Ha valaki rákeres a vállalkozásodra vagy nevedre, elsősorban a következő dolgokra kíváncsi:

  • mivel foglalkozik?
  • milyen eddigi ügyfelei voltak?
  • miben tud nekem segíteni?

Ha mindezt kreatívan, hasznos tartalommal, releváns képekkel is meg tudod erősíteni, akkor a látogató az oldaladra érkezés első 3 másodpercében megbizonyosodhat róla, hogy jó helyen jár.

Igen, csupán ennyi időd van meggyőzni őt!

Landing page

A landing page a honlap egy olyan oldala, ahova „landol” a látogató, miután rákattintott egy hirdetésre, e-mailben található linkre, egy Facebookon megosztott ajánlóra, vagy bármi másra. Ezek az egyoldalas weblapok mindig egy adott kampányhoz, marketing célhoz kapcsolódnak (például: ajánlatkérés, hírlevélre feliratkozás, szezonális akciók stb.). Fő célja az értékesítés vagy lead generálás, információ gyűjtés.

A jó és hatékony landoló oldalaknak nagyon fontos a szerkezeti felépítése, a szöveges tartalom és a képi anyagok megfelelő aránya és minősége, illeszkedjen a vállalkozás arculatához, legyen figyelemfelkeltő és vezesse végig az olvasót az oldal aljához, ahol a cselekvésre felszólító gomb található (ajánlatkérés, vásárlás stb.).

Marketing szempontból az egyik legfontosabb weblap típusba tartozik a landing oldal, kitűnő kiegészítése a dinamikus weboldalaknak.

Dinamikus weboldal

Ez egy többoldalas, tartalmát tekintve folyamatosan változó honlap. Nem attól lesz dinamikus a weboldal, ha „mozognak” rajta a design elemek, hanem attól, hogy a nagyjából fix szerkezet mellett a tartalom bővíthető, törölhető, archiválható, a bejegyzésekhez a látogató hozzászólhat, fontos adatok kérhetők be különböző űrlapokon stb.

A weboldal tartalmát tekintve, a vállalkozás bemutatásán kívül ide kerülhet a szolgáltatásaid részletezése, időpontfoglalások, blog bejegyzések, fényképes galériák, elérhetőségek és rengeteg más, a vállalkozás céljához szükséges tartalom.

A legfontosabb előnye, hogy a weboldal fő céljához/témájához illeszkedve bármennyi oldala lehet és ezek bármikor bővíthetők egy egyszerű adminisztrációs felületen.

Mutatok még egy típust, mely létezhet önálló weboldalként, de lehet része is egy üzleti honlapnak.

Blog

Tulajdonképpen ez egy internetes napló, ahova a tulajdonosa rendszeresen leírja a gondolatait, véleményét, információkat oszt meg hasonló érdeklődési körű emberekkel. Típusát tekintve a blog lehet személyes, hobbi, szakmai, céges, közösségi. A látogatóknak lehetőségük van hozzászólni is a bejegyzésekhez.

Leghasznosabb funkciói a blogoknak:

  • közösségépítés, ahol azonos érdeklődési körű emberek vannak
  • több látogatót hozhat a weboldalunkra
  • értékesítés elősegítése bizalomépítéssel

Fontos a jó témaválasztás, ami valóban érdekel minket és értük is hozzá, emellett tudunk újak és egyediek is lenni.

Ezeket a blog oldalakat az állandó frissülő tartalom miatt a keresőmotorok (Google) előre sorolják, tehát egy üzleti weboldalnak is nagyon hasznos része lehet.

Remélem, hogy a fenti rövid összefoglalóval sikerült egy kis iránymutatást adnom, hogy melyik weboldal típusra van szükséged igazán. Ennek elkészítésében is tudok Neked segíteni.

Írd meg nekem, hogy mik az igényeid és elképzeléseid, kérj árajánlatot és dolgozzunk együtt az új weboldaladon!

Ha felmerült még benned pár kérdés, akkor is írj nekem bátran vagy csatlakozz Facebook csoportunkhoz, ahol nagyon sok hasznos szakmai tippet és tanácsot találsz!

Ha Te is szeretnél egy modern, profizmust sugárzó, látogatókat vonzó weboldalt, amivel többé nem maradsz láthatatlan, akkor írd meg mik az igényeid és én elkészítem a személyre szabott weboldalad!