Keresőoptimalizálás – SEO alapok



post_kep

Az angol search engine optimization kifejezés (röviden SEO; a magyar nyelvben leginkább a „keresőoptimalizálás” szó honosodott meg) a weboldalak online keresőfelületeken (mint például a Google, Bing, Yahoo) lévő organikus találatai között elért helyezések optimalizálását, javításának összességét jelenti.
Tehát az a célja, hogy ha valaki beírja a Google keresőbe, hogy könyvelőt keres, akkor a te weboldalad minél előrébb jelenjen meg a találati listában.
A SEO valójában inkább tekinthető befektetésnek. Egyik nagy előnye, hogy a kezdeti ráfordítás után a hirdetésekkel ellentétben ez nem jár havi költségekkel.

Technikai háttér

Egy SEO audit során kiszűrt javítandók, esetleges hibák feltárása után a forgalom és a rangsor növekedése révén az első sikereket már pár hónapon belül elérhetjük.
Meg kell vizsgálni, hogy a weboldalnak milyen a betöltési sebessége. Erre nagyon jó eszköz a https://pagespeed.web.dev/ oldal, ahol nem csak a mérés eredményét kapjuk meg, hanem a javításokra is tesz javaslatot, illetve külön vizsgál mobil és asztali gép verzióban is. Például sokat tud gyorsítani az oldalunk betöltésén, ha a használt képeket először optimális méretre tömörítjük.
Fontos ellenőrizni az oldalunk indexelhetőségét is. Ez azt jelenti, hogy a weboldal egyes oldalait mennyire könnyen találja meg és képes átnézni a Google és más keresők robotjai, illetve mennyire tudják értelmezni azok tartalmát. Amennyiben a tartalom indexelve van, és esetleg meg is jelenik a találatok között, akkor alap szinten vélhetően rendben van az oldal technikai SEO szempontból. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden tökéletes, de azt mindenképp jelzi, hogy nagyon komoly hiba vagy hiányosság nem lép fel az oldalon. Ha egy oldal nem olvasható a keresőrobotok számára – akármilyen jól is legyen optimalizálva – nem fog tudni jó helyezéseket elérni.

Kulcsszavak jelentősége

A kulcsszavak olyan szavak, illetve kifejezések, melyeket a potenciális ügyfeleink online tartalmak, információk keresése során használnak, vagyis amire rákeresnek a Google-ban. A kulcsszó kutatás és elemzés után érdemes a számunkra valóban megfelelőket kiválasztani és azokat körültekintően felhasználni a tartalomkészítés során, hogy a lehető leghatékonyabbak legyenek. Tehát ezeket a kiválasztott kulcsszavakat a blogbejegyzések írása közben megpróbálod minél többször használni. De vigyázz, ez ne menjen a tartalom és a minőség rovására!
Az ideális tartalom nem csak magában foglalja az előzetesen kiválasztott kulcsszavakat, hanem ezzel párhuzamosan olyan információt biztosít a látogatónak, mellyel elérheti és lekötheti a figyelmét.

Off-Page SEO

Az off-page SEO, vagyis „oldalon kívüli” SEO olyan külső optimalizálási gyakorlatokat, megoldásokat foglal magában, melyek nem a saját, hanem más weboldalakon zajlanak. Itt az elsődleges célunk, hogy az oldalunkra más oldalak mutassanak, hivatkozzanak. A visszamutató linkek azt jelzik az egyes keresőmotoroknak, hogy a webhelyünk jó minőségű és értékes, ezzel pedig előrébb tudunk jutni a ranglétrán, vagyis a keresőben.

Összefoglalva tehát elmondható, hogy a vállalkozásoknak igenis szüksége van a SEO-ra, mert egy megfelelően optimalizált oldal sokkal nagyobb eséllyel tudja meggyőzni az új weboldal látogatókat. Az oldalsebesség növelése, az érdekes és kellő mennyiségű információval rendelkező tartalom mind-mind olyan SEO eszköz, amely a keresőoptimalizálás mellett valóban a felhasználót szolgálja. Minél könnyebben elérhető weblapunkon a hasznosnak vélt leírás, útmutató, annál több elégedettebb látogatóhoz jutunk.